loading...

فارم لند

معرفی و بررسی محصولات کشاورزی

بازدید : 85
دوشنبه 26 آبان 1399 زمان : 11:29

عسل طبیعی یکی از خوراکی‌هایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن وجود آنزیم‌ها و ویتامین های موجود در آن برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها است. زنبورهای عسل از شهد گیاهان و گل‌ها تغذیه می‌کنند و خواص دارویی این گیاهان ره به صورت فراورده عسل در می‌آورند و ما از آنها استفاده می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم فقط تعدادی از خواص عسل طبیعی را بیان کنیم و همچنین یک سایت فروش عسل طبیعی به اسم واجارو را به شما معرفی کنیم.

خواص عسل طبیعی

درمان آسم

اگر به دنبال داروهای جایگزین برای درمان آسم خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود جای دهید. خواص عسل برای آسم درمانی بهتر از سایر داروهای گران قیمت معمولی است. عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاک می کند. مواد معدنی مختلف و محتوای ویتامین عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه به پاک سازی مجاری در ریه ها و تسکین غشای لوله های برونش کمک می کند.

بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم ترکیب آن با یکی از عناصر زیر می باشد:

  • آب
  • لیمو
  • دارچین
  • میخک

تقویت قوای بدن

استفاده از عسل به عنوان یک روش درمانی به نام "آپی تراپی" است و شامل درمان هایی می باشد که انرژی را بازیابی می کند، استقامت بدنی را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. به همین دلیل است که سال هاست متخصصان رژیم های ورزشی توصیه می کنند ورزشکاران عسل خام را در وعده های غذایی قبل از ورزش یا میان وعده خود قرار دهند.

درمان قند خون

دیابت یک بیماری است که امکان دارد هر فردی تجربه کند، سیستم کار لوزالمعده مختل می شود و نمی تواند انسولین خوبی در بدن تولید کند. انسولین برای تنظیم سطح قند خون در بدن مفید است، زیرا مقدار زیاد قند در بدن خوب نیست. آزمایش های مکرر اثبات کرده که عسل طبیعی حاوی ماده اکسید کننده ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان می کند و نمی گذارد درصد قند در خون بالا رود.

بهبود مشکلات پوستی

عسل به عنوان یک مرطوب کننده پوست، لایه بردار، منبع آنتی اکسیدان، درمان طبیعی آکنه و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که آن را علاوه بر پتانسیل عالی برای یک رژیم غذایی، به عنوان یک داروی طبیعی مراقبت از پوست به اثبات رسانده است.

خواص عسل برای درمان سرفه

در بیشتر موارد، سرفه های حاد در اثر سرماخوردگی یا ویروس آنفولانزا یا برونشیت ایجاد می شود و حدود سه هفته ادامه خواهد داشت. از آنتی بیوتیک ها می توان برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، بیشتر سرفه های حاد ناشی از ویروس هایی هستند که به آنتی بیوتیک ها نیاز ندارند. محققان در سال ۲۰۱۲ خاطر نشان كردند كه عسل حاوی بیش از ۱۸۱ ماده طبیعی مختلف است و تاکید می کنند كه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میكروبی آن دلیل اصلی كمك به تسكین سرفه است.

درمان رفلاکس معده

بسیاری از متخصصین درمان خانگی معتقدند که عسل به بهبود مری کمک می کند و علائم سوزش سر دل را کاهش می دهد. هزاران سال از عسل در داروهای آیورودا برای معالجه انواع بیماری ها استفاده شده است. عسل آهوتا در درمان بیماری های گوارشی مخصوصا رفلاکس معده بسیار موفق عمل کرده است.

خواص عسل برای زخم ها

در طی چند دهه گذشته، استفاده بالینی از عسل به عنوان یک درمان زخم موضعی تجدید حیات شده است. مجموعه ای از شواهد این گفته را پشتیبانی می کند، نشان می دهد که عسل باعث بهبود زخم ها می شود، باکتری ها را می کشد و pH زخم را کاهش داده، التهاب مزمن را کاهش می دهد و باعث افزایش نفوذ فیبروبلاست می شود.

هزاران سال است که از عسل به عنوان درمان زخم توسط فرهنگ های بومی سراسر جهان استفاده می شود. یافته های باستان شناسی و آثار مکتوب اولیه نشان می دهد که زخم ها توسط مصریان، یونانیان و رومیان باستان با عسل درمان می شدند.

کمک به رفع بی خوابی

دانشمندان بر این باورند که مصرف غذاهای سرشار از تریپتوفان و غذاهایی که به تولید طبیعی سروتونین و تریپتوفان بدن کمک می کنند ممکن است راه حلی برای رفع بی خوابی باشد. اهمیت هورمون سروتونین در این است که هنگام خواب، مغز آرام می کند. عسل در درمان بی خوابی مؤثر است، زیرا حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به مقابله با بی خوابی کمک می کند.

مبارزه با عفونت ها

در واقع اهمیت فواید عسل در قدیمی ترین ادبیات پزشکی جهان به اثبات رسیده است و از زمان های بسیار قدیم به عنوان داروی ضد میکروبی و همچنین فعالیت های بهبود زخم شناخته شده است. خاصیت درمانی عسل به این دلیل است که فعالیت ضد باکتریایی را ارائه می دهد، باعث ایجاد شرایط مرطوب زخم می شود و ویسکوزیته بالای آن به تهیه یک سد محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می کند.

سخن پایانی

در انتها دوست دارم سایتی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردم و از طریق آن به راحتی می‌توانید عسل طبیعی خرید کنید را به شما معرفی کنم.

سایت فروش عسل اصل واجارو یک بازار محلی آنلاین است که محصولات شمال کشور از جمله چای ، بادام زمینی و عسل طبیعی را مستقیم از کشاورزان و زنبورداران به دست مشتری ‌های خود می‌رساند. میتوانید با ورود به این سایت از خرید امن با خیالی آسوده لذت ببرید.

بازدید : 127
دوشنبه 26 آبان 1399 زمان : 10:03

خواص چای زعفران

احتمالا شنیده اید یا می‌دانید که زعفران گران ترین ادویه جهان است و حتما میدانید که این محصول در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. زعفران به صورت ادویه و دم کرده استفاده می شود . یکی از روش های مصرف زعرفان چای رعفران است که دارای خواص بسیاری است. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص چای زعفران اطلاعاتی به شما بدهیم.

مانند بسیاری از گیاهان و ادویه ها از زعفران نیز میتوان در تهیه چای استفاده نمود و اصطلاحا به آن چای زعفران میگویند.چای زعفران به شکل سنتی اش حاوی کافئین نیست اما اگر از چای های کیسه ای موجود در بازار استفاده کنید معمولا ترکیبی از زعفران و چای سیاه است که کافئین هم دارد.

چای زعفران داری خواص جالبی است

خواص چای زعفران چیست؟

چای زعفران داروی ضد افسردگی طبیعی

اصطلاحا به زعفران نور خورشید هم میگویند، علت این نام گذاری رنگ قرمز و نارنجی آن نیست. بلکه این عقیده وجود دارد که زعفران میتواند خلق و خو را تقویت کند، البته ممکن است که از لحاظ علمی هم حقیقتی در پشت این ادعا وجود داشته باشد.

یکی از تحقیقات قدیمی در رابطه با مصرف چای زعفران در مجله ethnopharmacology مصرف این چای همانند مصرف داروی فلوکستین برای درمان افسردگی های خفیف تا متوسط را موثر دانست.

بررسی های به عمل آمده در مجله Integrative Medicine نیز مصرف چای زعفران را روی افراد بالای 18 سال مطالعه نمود. محققان این مجله دریافتند مصرف زعفران به بهبود علائم افسردگی کمک می کند.

ممکن است مصرف چای زعفران برای افرادی که مصرف داروهای ضد افسردگی را تحمل نمیکنند مفید باشد.

اما هیچ‌یک از تحقیقات صورت گرفته به طور قطع و یقین مصرف چای زعفران را برای درمان افسردگی از خفیف تا شدید را موثر نمیداند.

سلامت قلب

زعفران دارای مواد شیمیایی مختلفی است. برخی از این ترکیبات شیمیایی برای کاهش فشار خون مفید هستند و شرایط مناسب را برای حفاظت از قلب در برابر بیماری های قلبی را فراهم می کند.

تحقیقاتی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد مشخص کرد که مصرف زعفران موجب کاهش فشار خون می گردد. همچنین آزمایش انجام شده روی خرگوش ها از کاهش کلسترول و کاهش سطح تری گلیسیرید خون حکایت دارد.

بهبود سندروم پیش از قاعدگی (PMS)

سندروم پیش از قاعدگی گستره وسیعی از مشکلات را شامل می شود از نوسانات احساسی تا ناراحتی های فیزیکی و جسمی. بعضی از خانم ها بیشتر دچار این سندروم می شوند و برخی کمتر، برای افرادی که می خواهند بدون کمک دارو این مشکلات را مدیریت کنند مصرف چای زعفران یک انتخاب مناسب است.

بهبود حافظه

زعفران حاوی دو ترکیب شیمیایی Crocin و Crocetin است، محققان معتقدند این ترکیبات شیمیایی به بهبود یادگیری و قدرت حافظه کمک میکنند.

تحقیقات فیتوتراپی با استفاده از موش ها نشان داده که زعفران میتواند به مشکلات یادگیری و بهبود حافظه کمک کند.

این تحقیقات امیدوار کننده نشان می دهد که زعفران ممکن است بتواند برای بهبود بیماری هایی که بر عملکرد مغز تاثیر می گذارند، مانند آلزایمر و پارکینسون مفید باشد.

پیشگیری از سرطان

آنتوسیانین و کاروتنوئیدهای موجود در این ادویه و پس از آن در چای، قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد هستند. این مساله می تواند سطح التهاب مزمن را کاهش دهد و از بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. رنگ زیبا و طلایی زعفران از کروکین می آید که یک جزء شیمیایی در گل است و می تواند سلول های سرطانی انسان را مهار کند و به طور بالقوه تومور را کاهش دهد.

کمک به سلامت چشم

بتاکاروتن به خاطر توانایی در محافظت از بینایی می تواند از بیماری دژنراسیون ماکولا پیشگیری کرده و در شروع آب مروارید تاخیر ایجاد کند. همچنین مصرف منظم یک فنجان چای زعفران می تواند به کاهش سرعت نابینایی کمک کند. در واقع زعفران به دلیل محتوای اسیدهای چربش می تواند از سلول های بینایی محافظت کند. اگر زعفران به طور روزانه مصرف شود تاثیر اسیدهای چربش بیشتر می شود. مصرف روزانه این چای چشم را از نور زیاد محافظت می کند. در واقع وجود آنتی اکسیدان ها باعث انسداد راه نور آبی به لایه های عمیق شبکیه چشم می شود.

چگونه چای زعفران تهیه کنیم؟

تهیه چای زعفران در خانه بسیار آسان است. این چای یک ترکیب معجزه آسا از سلامت و طعم خوش است. مزایای دارویی باورنکردنی اش آن را به یک دوز کامل سلامت تبدیل می کند. در کنارش عطر و بوی زعفران جذابیت این ترکیب را تشدید می کند.

  • 5-4 رشته زعفران را در یک فنجان بریزید.
  • مقداری آب جوش بیاورید و سپس آن را برای یک دقیقه از روی حرارت بردارید.
  • آب گرم را روی رشته ها در فنجان بریزید.
  • اجازه دهید حدود 4 دقیقه چای قبل از نوشیدن خیس بخورد.
  • در صورت تمایل یک قاشق چای خوری عسل برای خوش طعم کردن آن به چای اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می توانید شیر، شیر نارگیل یا هل پودر شده هم به چای خود اضافه کنید. چوب دارچین هم می تواند تلخی زعفران را کاهش دهد.

عوارض جانبی چای زعفران

عوارض جانبی این چای معمولا در جهت حساسیت افراد به این ادویه شناخته می شود. اگر به این ادویه حساسیت و آلرژی دارید از نوشیدن این چای خودداری کنید. واکنش های آلرژیک شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، اضطراب یا خشکی دهان می شود. با این حال این عوارض جانبی بسیار کمیاب هستند.

از لحاظ سمی بودن مقادیر کم در آشپزی هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است اما زنان باردار بهتر است از آن استفاده نکنند یا در صورت تمایل به مصرف حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایند تا دوز مصرف را برای آنها تعیین کند.

تحقیقات نشان می دهند دوزهای 12 تا 20 گرمی می تواند کشنده باشند. علاوه بر آن مصرف زیاد زعفران باعث ایجاد بی حسی، خونریزی و مسمومیت می شود. اگر دچار اختلال دو قطبی، فشار خون پایین و بیماری های قلبی عروقی هستید بهتر است از این ادویه استفاده نکنید زیرا زعفران می تواند علائم شما را بدتر کند.

توجه داشته باشید چای زعفران طعم تلخی دارد و بهتر است آن را با کمی عسل یا استویا خوش طعم کنید. هر روز یک فنجان بنوشید تا مغزتان را سرحال نگه داشته و به طور طبیعی از بدن تان محافظت کند.

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 923
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی